dimecres, 3 de novembre del 2010

LES FORMES MUSICALS DEL BARROC.

Concerto grosso: Composició musical creada per A. Corelli el la qual hi ha un petit grup de d'instruments solistes (concertino) que s'alterna amb la resta de l'orquestra (ripiendo). El moment en què intervenen tots alhora (concertino més ripiendo) s'anomena tutti.

Concerto solista: Composició musical en la qual trobem un instrument solista que s'alterna amb l'orquestra. Aquesta composició està escrita perquè el solista tingui un alt grau de virtuosisme.

Suite: Està formada per una succesió de danses populars que van alternant un moviment ràpid i un altre de lent. Aquestes danses poden ser: minuet, polonesa, sarabanda, giga, etc.

Sonata barroca: Originàriament no significava una forma de composició, sinó que senzillament era una indicació perquè una obra fos sonada, és a dir, tocada per instruments. L'origen de la sonata barroca el trobem en la suite i constava de l'alternança de moviments ràpids i lents. Aquestes composicions estaven escrites per a un, dos o tres instruments.

Fuga: Composició instrumental o vocal polifònica basada en la imitació. Consta de dues a quatre línies melòdiques (veus). Una veu exposa un tema principal (subjecte), que s'anirà repetint successivament en les altres veus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada